Sport (blog)

De Eindejaars Challenge 2016 Blog #2

Een tussenstand in de Eindejaars Challenge

Inmiddels ben ik dus 1,5 maand onderweg in de Eindejaars Challenge van Jacqueline van Dijk en ik moet zeggen dat ik toch wel steeds fanatieker wordt qua sporten. Qua gezond eten is het een ander verhaal. Maar nu eerst even twee foto’s. De eerste foto is van 1 november en de tweede foto van 1 december. 

Weet je wat me nu direct opvalt? 

Ik heb eigenlijk best wel een ontzettende rare navel. Dat is me nog nooit zo opgevallen. Maar goed, ik heb ook nog nooit selfies van mijn buik gemaakt.

Planken toch wel effectief

Als tweede zie je duidelijk verschil en dat heeft toch echt wel te maken met de buikspieroefeningen en dan vooral dat verschrikkelijke planken. Wat is dat toch een drieletteroefening. Vaak één van de laatste oefeningen waarbij Jacqueline heel vrolijk uitroept: “kom, nu nog even een minuutje planken”. Na amper 15 seconden begin ik al te trillen en dan houd ik mezelf voor de gek door te gaan denken dat het allemaal tussen de oren zit. Gewoon doorgaan. Na 30 seconden begin ik de voeten wat te verzetten om me ergens anders op te focussen. Na 45 seconden houd ik het haast niet meer en dan ben ik blij als ik hoor: “Nog 10 seconden. 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 2, 1 en dan om je grenzen te verleggen nog even door, kom op”. “HOEZO NOG EVEN DOOR? Ik houd het niet meer”. “5, 4, 3, 2, 1 en ontspan”. Jeetjekriebel, weer overleefd.

Nou dames (en heren?), het heeft dus wel nut die oefeningen en dan moet ik ook nog eerlijk toestaan dat ik mij dus niet altijd aan het voedingsschema houd. Nu hoef ik niet af te vallen, maar ik moet wel gezond eten. Ik moet toegeven dat dat in december toch wel zwaar valt met al dat lekkers op en van het werk.

Afgelopen vrijdag bijvoorbeeld. Traditiegetrouw uit lunchen bij http://cheznousemmen.nl en dan net zo traditiegetrouw dat broodje gezond nemen waarvan ik weet dat die helemaal niet gezond is en dat inclusief sausje.

Wel heb ik de rest van de dag minder en wel gezond gegeten. Dat dan weer wel. Maar goed, zo’n broodje vult ook echt wel, dus echt behoefte aan meer eten had ik ook niet.

Afgelopen week

Afgelopen week heb ik me behoorlijk aangesteld door naast de 15 minuten oefeningen ook nog twee keer naar de sportschool te gaan. Gisteren heb ik zelfs een start gemaakt met een hardloopschema (2 minuten wandelen, 2 minuten lopen en dat 4 keer). Dat was goed te doen.

Komende week

De komende week heb ik me voorgenomen om minder cappuccino’s te drinken (die zijn zo verslavend lekker) en meer water te drinken. Wellicht krijg ik dan ook wat minder zin in suikers, want die suikers willen maar niet uit mijn systeem. Verder wil ik naast de twee bezoeken aan de sportschool ook twee keer gaan hardlopen. Moet lukken toch? Het blijft immers een challenge.

Volgend weekend laat ik jullie weten of het is gelukt.

Please follow and like us:
0
Tagged , ,

1 thought on “De Eindejaars Challenge 2016 Blog #2

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *