Home, Sport (blog)

Januari Fitness Challenge “We hebben een doel!” Blog #6

Half januari alweer

En hoppa, zo is het alweer zondag 15 januari. Wat gaat dat snel. Afgelopen week heb ik best veel gesport. Inmiddels ben ik voor de thuistrainingen wel verkast van de garage naar de zolder omdat -door het winterse weer- de auto in de garage mag staan. Op zolder schuif ik dan eerst de was maar aan de kant en daarna ga  ik los. De dagelijkse trainingen, de oefeningen met de fitnessbal, het buikspierkwartiertje en de gevorderden trainingen van Jacqueline van Dijk; ik draai er mijn hand niet voor om. O ja, ik ben ook nog een paar dagen de trappen in huis op en en af gerend. Ook zo’n voorstel van Jacqueline. Kriebel, wat kunnen je benen branden zeg! Daarnaast heb ik ook nog twee keer hardgelopen en ben ik  één keer naar de sportschool geweest. Hoezo, best fanatiek?

Sinds vandaag komt er trouwens nog een nieuw fenomeen bij: Ski Fit Thuis Trainingen (ook van Jacqueline)

Skit Fit Thuis Trainingen? Wa’s dat?

Veel mensen gaan in deze periode op wintersport (ik  niet hoor). Om zich enigszins voor te bereiden op dit winterse gebeuren biedt Jacqueline van Dijk vanaf 15 januari de in 30 dagen Ski Fit Thuis Trainingen. Toch wel goed bedacht van haar. Wederom een aparte (besloten) groep fanatiekelingen op Facebook met dit keer zo’n 1200 leden. 

Omdat ik al meedoe aan de januari challenge mag ik ook gratis meedoen aan deze extra challenge. En hoewel ik niet op wintersport ga, pak ik deze extra beweging er natuurlijk gewoon bij. Het lijkt deels wel op de reguliere trainingen, ook qua duur (max. 15 minuten), maar ook zitten er enkele specifieke been- en core-oefeningen bij. In de eerste training van vandaag was het vinden en houden van balans de kern van de training.  Best lastig, maar ik heb stand gehouden.

Ik zag trouwens in de vele reacties dat veel leden samen met hun man en kinderen deze training volgen. Dat hoef ik thuis niet eens voor te stellen. Dan lachen ze me gewoon uit. Snif!

En het eten dan?

Omdat ik niet hoef af te vallen ben ik minder met het eten bezig. Gelukkig zie ik in het voedingsschema dat bij de training wordt aangeboden gewoon ook wat boterhammen staan een daar ben ik wel van.  Het is dus geen “killerbody” dieet van amper 1.200 Kcal. Een stukje uit het menu van aankomende week heb ik hieronder even geplaatst. 

Eigenlijk eet ik gewoon wat ik altijd al eet alleen laat ik de (meeste) lekkere tussendoortjes langs mijn neus gaan. Zo heb ik afgelopen week geen gebak en geen pindarotsjes op mijn werk gegeten. Dat vond ik al best stoer van mezelf.

Volgende week gaan we gewoon verder. Ik ben trouwens heel benieuwd naar het resultaat aan het eind van de maand. Blijf me dus volgen of nog beter, doe ook mee! Deze challenge kan ik in ieder geval aanbevelen, waarbij ik wel moet aangeven dat het -volgens mij- minder geschikt is voor de superfanatieke en doorwinterde sporter. Maar voor € 5,00 per maand kun je dit het beste zelf eens uitproberen.

 

 

 

 

 

 

Please follow and like us:
0
Tagged , , , ,

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *